کمبود کامیون‌ چهره صنعت لجستیک را تغییر می‌دهد

به دنبال کمبود کامیون ناشی از نبود راننده، کارشناسان لجستیک به دنبال رویکردهای جدید هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فوربس، اگر چه کمپانی TuSimple قول داده است تا 2024 کامیون 18 چرخ بدون راننده خود را وارد جاده‌ها کند، اما برخی کارشناسان خوش بین نیستند.

این کمپانی قرار است تریلی‌های خودران را با کمک Navistar International Corp و واحد کامیون فولکس واگن عرضه کند. میشل سودومکا مدیر شرکت حمل و نقل Open Sky Group معتقد است یک تصادف مرگبار با تریلی خودران منجر به محیط نظارتی محدودتر در اطراف کامیون‌های خودران شده و نرخ بیمه را به طور سرسام آور بالا می‌برد.

این شرکت روی مشاوره و پیاده سازی راه‌حل‌های مدیرت انبار و نیروی کار و حمل ونقل متمرکز است.

گفتنی است تریلی خودران قرار است ابتدا در جاده‌های جنوب غرب آمریکا راه اندازی شده و ظاهرا سیستم مدیریت حمل و نقل TMS قادر به هندل کردن آن است.

در بازار لجستیک شرکتهایی داریم که حمل و نقل استراتژیک انجام می‌دهند.

باربرهای استراتژیک مانند مرد چمن زن هستند که هفته به هفته می‌ایند تا چمن حیاط شما را بزنند.

اما بازار نقدی Spot Market نیز داریم که شبیه مردی است که بعد از طوفان به وی زنگ می‌زنند تا آسیب‌ها را پاکسازی کند.

در بازار لجستیک به دلیل کمبود راننده، شرکتها مجبور شده تا به سمت بازار نقدی بروند،چرا که حامل‌های معمولی بارها را نمی‌برند.

به گفته مایک مولکوئین از JBF Cosulting در حال حاضر میزان تقاضا برای بازار نقدی 30 تا 40 درصد شده که این رقم قبل از شیوع کرونا کمتر از 10 درصد بود.

به گفته وی، روش قدیمی که یک شرکت حمل و نقل متعهد به ارائه ظرفیت در یک خط برای یک سال کامل بود دیگر جواب نمی‌دهد.

بدین ترتیب نیاز به فرایند مناقصه زیرکانه و مستمر وجود دارد و به همین خاطر راه حل‌هایی مانند آنچه برند Emerge ابداع کرده، ظهور پیدا کرده است.

این راه حل منحصربفرد بوده و راه حل‌های مختلف زنجیره تامین را در خود جای داده و خرید نقطه‌ای با TMS را در کنار پلتفرم RFP { برنامه ریزی قرارداد حمل} و مدل داده حمل و نقل مدیریت شده را یکجا فراهم کرده است.

چیزی که شرکت Emerge فراهم کرده، یک صافی رایگان است تا با استفاده از TMS تصمیم بگیرند از کدام حامل در خط مورد نظر استفاده کنند اما مناقصه روی پلتفرم کلود Emerge ارسال می‌شود.