مزایای اینترنت اشیا (IoT) برای تجارت الکترونیک

با رایج شدن گجت های اینترنت اشیا (IoT) زندگی در حال تغییر است؛ همچنین، با افزایش تعداد افرادی که از اینترنت و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند، تجارت الکترونیک نیز پیشرفت داشته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از iotforall،  خرده فروشان در حال آماده سازی زیرساخت‌های خود برای استفاده از اینترنت اشیا، به عنوان روشی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، هستند.

بر اساس گزارش BusinessWire، انتظار می‌رود که ارزش اینترنت اشیا در بازار خرده‌فروشی تا سال 2028 به 182.04 میلیارد دلار برسد. این آمار نشان می‌دهد که چقدر این فناوری در حال تغییر تجارت الکترونیک است.

مزایای اینترنت اشیا (IoT) برای تجارت الکترونیک

  1. لجستیک و نظارت و ردیابی بهتر

با استفاده از اینترنت اشیا، بازرگانان بینش بهتری نسبت به فرآیند سفارش دارند تا بتوانند نیازهای مشتریان آنلاین را برآورده کنند.

  1. خودکار شدن فرایند حمل و نقل و تحویل

مدیریت موجودی را می‌توان با ادغام حسگرهای IoT و برچسب‌های RFID ساده‌تر کرد؛ بنابراین کنترل موجودی انبار آسان‌تر است.

  1. بهبود تعاملات مصرف کننده و تولید کننده

با کمک اینترنت اشیا این تعاملات بهتر و ساده‌تر می‌شود.

  1. اطلاعات متناسب با هر فرد

اینترنت اشیا داده‌های شخصی را با کمپانی‌ها ترکیب می‌کند تا خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهد.

  1. سایت‌های تجارت الکترونیک متمرکز بر اینترنت اشیا

با وب‌سایت‌های سازگار با موبایل که از اینترنت اشیا استفاده می‌کند، مشتریان تجربه خرید آنلاین بهتری خواهند داشت.

  1. رویه‌های خرید خودکار

مانند Amazon Go، پرداخت خودکار با اینترنت اشیا ممکن می‌شود. مثلاً مشتری وارد سایت می‌شود و محصولی را می‌خرد، و هنگام خروج، مبلغ به‌طور خودکار از گوشی هوشمند مصرف‌کننده شارژ می‌شود.

  1. حداکثر درآمد بالقوه

کسب‌وکارها به لطف اینترنت اشیا راه‌حل‌های جدیدتری را ایجاد می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند زمان بازاریابی را کوتاه کنند و بازده سرمایه گذاری را بهبود بخشند.