با افزایش هزینههای انبار داری، هزینه زیرساختی انبارهای ثابت به دلیل عدم توانایی در انعطاف پذیری این انبارها با نوسانات تقاضای بازار، کمبود نیروی کار، هزینه اجاره بیشتر و ریسک افزایش مییابد؛ اما رباتهای لجستیک هوشمند این مشکل را حل میکنند.
سیستم انبارداری ثابت و هزینه فصلهای کم رونق سال
به گزارش کالاسودا و به نقل از supplychaindive، در ایالات متحده، اوج کسب و کار خرده فروشان در ماههای نوامبر و دسامبر است؛ در حالی که کمپانیها ادعا میکنند در این ماهها 50 تا 100 درصد عملیاتشان افزایش مییابد و برخی دیگر 75 درصد از درآمد کل سال را در این دوره به دست میآورند.
کمپانیها برای ایجاد امکانات انبارها برای این دو ماه، خود را از ماهها قبل آماده میکنند.
اما ده ماه بعدی ممکن است آنقدرها سودآور نباشد. اما این کمپانیها مجبور هستند برای 12 ماه هزینه برق، نگهداری، هزینههای اولیه و هزینه اجاره بپردازند.
علاوه بر این افزایش تجارت الکترونیک و خدمات تحویل در همان روز، تقاضای اجارهی انبار در مناطق شهری را زیاد کرده که این امر باعث افزایش قیمت املاک صنعتی میشود.
هزینه خرابی
زیرساختهای ثابت همچنین ممکن است هزینههای زیادی به دلیل خرابی واحد ایجاد کنند.
راه حل: تکامل رباتهای لجستیک هوشمند
در این میان Geek+ راه حلهای رباتیک ارائه میدهد تا این مشکلات را حل کند.
Geek+ با استفاده و ترکیب رباتهای خودکار متحرک (AMRs) و نرم افزار هوشمند، راه حلهای سفارشی ارائه میدهد. این نرم افزار میتواند به راحتی راه حلهای جدیدی برای کاهش نوسان تقاضا به کار گیرد.
از نظر مقیاس پذیری، تنها باید تعداد AMR ها، ایستگاههای کاری و ساعات اضافه شده را در روز تنظیم کرد؛ در حالی که عامل انسانی بدون تغییر باقی میماند. به نوبه خود، این سیستم به مشاغل این امکان را میدهند تا از بسیاری از هزینههای مربوط به کمبود نیروی کار رها شوند.
راه حلهای رباتیک Geek+ خطر را کاهش میدهد
AMR ها از طریق سیستم مدیریت ربات Geek+ به هم متصل شده و به صورت مستقل حرکت میکنند. اگر ربات خراب شود، رباتهای یدکی وارد عمل شده و مستقر میشوند. بنابراین از خطرات ناشی از خرابی، اختلالات گسترده و خرابی طولانی جلوگیری میکند. در نهایت، AMR ها فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در دوران همه گیری مفیدترند.
تحویل یک روزه در ژاپن با نایک و Geek+
در فوریه 2020، Geek+ برای نایک این شرایط را فراهم کرد تا راه حلهای هوشمندی را برای تحویل یک روزه در ژاپن به کار گیرد. با استقرار بیش از 200 ربات، Geek+ توانست به نایک در شرایط کمبود نیروی کار و دستمزد بالای نیروی کار کمک کند.