جای تعجب نیست که والمارت بهعنوان بزرگترین خردهفروش جهان، سالها بر روی هوش مصنوعی پیشرفته و یادگیری ماشین سرمایهگذاری کرده است.
به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، به عنوان مثال، در سال 2017، والمارت از افزایش موجودی به لطف هوش مصنوعی پرده برداری کرد.
و طبق گفته Srini Venkatesan EVP، U.S Omni Tech در بخش آی تی والمارت؛ تعداد دانشمندان داده در این شرکت به صدها نفر افزایش یافته است.
این دانشمندان داده در تیمهای مرتبط با زنجیره تأمین، بهینه سازی و برنامه ریزی نیروی کار/تقاضا خدمت میکنند.
هدف والمارت از به کارگیری هوش مصنوعی پی بردن به خواستههای مشتری و رفع سریع آن است.
هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که طی سه سال آینده چهار مرکز تحقق نسل بعدی (FCs) را افتتاح خواهد کرد.
این شرکت ادعا میکند که همراه با مراکز سنتی، والمارت میتواند با حمل و نقل جدید به ۹۵ درصد از جمعیت ایالات متحده دسترسی داشته باشد.
علاوه بر این، دوشنبه گذشته والمارت اعلام کرد که نسل بعدی رباتیک و فناوری هوش مصنوعی Symbotic را طی هشت سال آینده به تمام 42 مرکز توزیع منطقهای منتقل خواهد کرد.
نرم افزار و سیستم روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله Symbots که وسایل نقلیه کاملاً مستقلی هستند که از یادگیری ماشینی، بینایی و الگوریتمها استفاده میکنند؛ به برخی از بزرگترین چالشهای مربوط به رباتیک پاسخ میدهد.
علاوه بر این چندین حوزه وجود دارد که Walmart از فناوریهای هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی در جستجو و شخصیسازی استفاده میکند.
اخیراً والمارت پس از چندین ماه آزمایش، فناوری هوش مصنوعی مکالمهای خود با نام Text to Shop راه اندازی کرده است. مشتریان میتوانند آنچه را که نیاز دارند پیامک کنند یا بگویند و Text to Shop آن را به سبد خرید اضافه میکند.
هوش مصنوعی Walmart به شدت بر روی مشتری متمرکز است.