برنامهریزی برای داشتن لجستیکی موثر، اساس مدیریت موفق زنجیره تامین است.
به گزارش کالاسودا و به نقل از ایندیاتایمز، این امر مستلزم حمل و نقل بدون خطا بر اساس دقیقترین دیتا در طول فرایند حتی در مواجهه با مشکلات پیش بینی نشده است.
با فرایند به خوبی سازماندهی شده مدیریت هوشمند لجستیک، حس قابل اعتماد بودن در کل زنجیره تامین تضمین میشود. یک مدیر لجستیک موفق باید از قبل برنامه ریزی کرده تا از تاخیرهای زنجیره تامین تا حد امکان جلوگیری کند.
مورد بعد مدیریت انبارداری است که بر اساس نوع کالا متفاوت است.
برخی از کالاها را میتوان برای مدت طولانیتری نگه داشت، اما برخی دیگر فاسد شدنی بوده و به شرایط نگهداری خاص نیاز دارند.
عدم ذخیره صحیح اقلام میتواند منجر به از دست دادن سرمایه گذاری، تاخیر در تحویل و از بین رفتن اعتماد مشتری به برند شود.
انبار باید فضای ذخیره سازی مناسبی داشته باشد که با استفاده از نرم افزار فعلی که به مدیریت فضا کمک میکند میتوان به آن دسترسی پیدا کرد. این باعث صرفه جویی در زمان و منابع میشود، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن چیزهایی در مواقع ضروری میشود.
از سوی دیگر بازار لجستیک به پیاده سازی اتوماسیون پیشرفته نیاز دارد.
وجود چند ابزار پیچیده اتوماسیون میتواند به لجستیک، موجودی، مدیریت ناوگان و سایر وظایف محوله کمک کند.
حمل و نقل مووثر باید معقول و به موقع باشد تا اطمینان و وفاداری به برند و خدمات آن حاصل شود.
باید بسته بندی دقیقی وجود داشته باشد که به ما امکان میدهد هزینهها را پایین نگه داشته و در عین حال از ایمنی اقلام اطمینان حاصل کنیم.
گذاشتن دورههای آموزشی برای کارمندان تاثیر گذار است.
هر فرد در شرکت مسوول رشد مستمر برند و موفقیت بلندمدت آن است.
همه افراد از افراد انبار گرفته تا کارمند تحویل، باید مراقب و با ریتم کامل باشند.
در نهایت درس گرفتن از اشتباهات قبلی مهمترین کاری است که یک شرکت میتواند در حین بهینه سازی زنجیره تامین انجام دهد.
پویایی بازار لجستیک با نگاهی دقیق به افزایش تجربه مشتری دستخوش تحول شده است.
اگر کسبوکارها میخواهند بر رقبا پیروز شوند، باید آخرین رویکرد نوآورانه را اتخاذ کنند.
از این رو، هدف مدیریت موثر لجستیک بهبود کارایی عملیات، اطمینان از رضایت مشتری و افزایش بهره وری است.