غول لجستیک آلمان ترکیه را قلب زنجیره تامین می‌داند

مدیر کمپانی Rhenus، غول لجستیک آلمان، ترکیه را قلب زنجیره تامین می‌داند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از aa، رینوس با درآمد سالانه 7 میلیارد یورویی در اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی در حوزه لجستیک فعالیت داشته و ترکیه را قلب زنجیره تامین می‌داند که در دوره کرونا خود را بیشتر از قبل نشان داد.

توبیاس بارتز مدیر رنوس گفت در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در ترکیه کرده تا اطمینان حاصل کنند تولید پایدار و قابل اعتماد بوده و زنجیره تامین به خوبی کار می‌کند.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را از طریق کانال‌های عرضه و تقاضا به طور منظم تحت تاثیر قرار داد، گفت: ما بعد از ماه‌ها کمی نور در انتهای تونل دیدیم.

پس از شوک عرضه در فوریه 2020 در چین، با تعطیل شدن اقتصاد جهانی، شوک تقاضا روی داد و آسیب‌پذیری‌ها را در استراتژی‌های تولید و زنجیره تامین شرکت‌ها در سراسر جهان آشکار کرد.

بارتز تأکید کرد «عدم قطعیت» زنجیره تأمین در طول همه‌گیری، کسب‌وکارهای بیشتری را وادار می‌کند که تولید را به خانه نزدیک‌تر کنند.

وی افزود من فکر می‌کنم اکنون می‌توانیم ببینیم کارخانه‌های خاصی در نقاط مختلف جهان در حال بسته شدن و باز شدن هستند و در دسترس بودن لجستیک بیشتر و بیشتر اهمیت می‌یابد.

همه‌گیری چالش بزرگی برای زنجیره تامین ایجاد کرد و قرنطینه‌های متعدد ملی جریان مواد خام و کالای نهایی را متوقف کرد و در نتیجه تولید مختل شد.

حالا بسیاری از شرکتهای چند ملیتی برنامه خود برای نزدیک کردن زنجیره تولید به خانه را افزایش داده‌اند تا مشکلات و افزایش هزینه حمل و نقل را به حداقل برسانند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Buck Consultants International، شرکت‌های صنعتی اروپایی روز به روز در حال بازگرداندن کارخانه‌های تولیدی خود هستند که قبلاً در خارج از کشور خارج شده بودند و ترکیه امیدوار است از موقعیت استراتژیک و پایگاه تولیدی قوی خود برای بهره‌مندی از تغییرات در زنجیره تامین جهانی که در اروپا و خاورمیانه قرار گرفته است، استفاده کند.

این کشور یک جایگزین قوی برای شبکه تولید پیش از کووید (COVID) مستقر در آسیا و به عنوان تنها مرکز آن است که دسترسی آسان به 1.3 میلیارد نفر و بازار ترکیبی به ارزش 26 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای مرکزی را در شعاع پرواز چهار ساعته ارائه می‌دهد.

کمپانی‌هایی مانند رنوس می‌خواهند قزاقستان، آذربایجان و گرجستان را به ترکیه پیوند بزنند و موقعیت استراتژیک این کشور دسترسی آسان به بازارها را در 16 منطقه زمانی مختلف، از توکیو تا نیویورک، امکان پذیر می‌کند.