راه اندازی سیاست ملی لجستیک هند

نخست وزیر هند سیاست ملی لجستیک NLP این کشور را مبتنی بر تقویت زنجیره تامین کلید زد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indiatimes، سیاست جدید به گفته «مودی» یک رویکرد یکپارچه و مبتنی بر فناوری را برای عملیات لجستیک به ارمغان خواهد آورد تا شکاف موجود را پر کند.

وی افزود هند پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است و در حال تعیین اهداف جدیدی برای صادرات است.

نخست وزیر تاکید کرد هند به عنوان یک مرکز تولید جهانی در حال ظهور است و جهان شروع به تشخیص این واقعیت کرده است. مودی گفت: سیاست ملی لجستیک{ NLP } انگیزه جدیدی برای آن ایجاد خواهد کرد.

وی افزود سیاست این است که عملکرد سنگ پله کلیدی است. «سیاست به علاوه عملکرد برابر با رشد است. سیاست می تواند نیروی محرک و هدایت کننده باشد و NLP نباید تنها به عنوان سند تلقی شود. مودی گفت سیاست ملی لجستیک اوج 8 سال تلاش است.

مودی افزود:" گردش شناورهای کانتینری در بنادر از 44 ساعت به 26 ساعت کاهش یافته و آبراه‌های جدید سازگار با محیط زیست در حال راه اندازی هستند. همچنین 40 پایانه بار هوایی برای تسهیل صادرات راه اندازی شده و 30 فرودگاه دارای تجهیزات سردخانه هستند و 35 تأسیسات لجستیکی چند وجهی در حال راه اندازی است."

وی تاکید کرد کاغذبازی برای جابجایی کالا در سراسر ایالت‌ها را کاهش داده و حمل و نقل با هواپیماهای بدون سرنشین نیز احتمالاً به عنوان یک روش لجستیکی قابل توجه ظاهر می‌شود.

مودی گفت: «ما در حال حاضر یک سیاست مترقی هواپیماهای بدون سرنشین داریم. به گفته نخست وزیر، هند باید هزینه لجستیک که اکنون 13 تا 14 درصد تولید ناخالص داخلی را می‌خورد، تک رقمی شود.{این رقم در کشورهای توسعه یافته 7 الی 8 درصد است}

رقابتی کردن لجستیک هند از نظر استانداردهای جهانی، ادغام سیستم دیجیتال{IDS}، توسعه پلتفرم رابط لجستیک یکپارچه{ULIP}، سهولت لجستیک {ELOG} و گروه توسعه سیستم {SIG} در سیاست ملی لجستیک جدید هند پیش بینی شده است.