بهینه سازی بخش دلیوری لجستیک در شرایط رکود اقتصادی

از همه‌گیری کروناویروس گرفته تا انسداد کانال سوئز و حمله روسیه به اوکراین، زنجیره تامین جهانی در چند سال گذشته آسیب دیده است و حالا با رکود، به نظر می‌رسد ضربه بزرگ دیگری به دلیوری لجستیک در راه است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در طول همه گیری، صنعت حمل و نقل کامیون‌ها بسیار آسیب دید.

در بیماری همه‌گیر شاهد افزایش استارت‌آپ‌ها و هزینه‌های تجارت الکترونیک بودیم.

با بازگشت مردم به عادت‌های خرید قبلی و کاهش هزینه‌های آنلاین، اکنون بازار دچار کمبود رانندگان شده است.

با انقلاب در لجستیک با کمک فناوری یادگیری ماشین (ML)، می‌توان در شرایط رکود اقتصادی، رشد کرد و رضایت مشتریان خود را افزایش دهند.

با کمک هوش مصنوعی (AI)، شرکت‌ها می‌توانند طوفان را پشت سر بگذارند.

رکود بخشی طبیعی از زندگی است. با تمرکز بر روی بهینه سازی، نه تنها آینده کسب و کار را تضمین می‌کنید، بلکه تجربه بهتری را برای مشتریان ایجاد خواهید کرد.

تمرکز بر حفظ مشتری و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان فعلی، وفاداری آن‌ها را بیشتر خواهد کرد.

تبلیغات دهان به دهان منجر به فروش پنج برابر بیشتر از بازاریابی دیگر می‌شود.

بهینه سازی دلیوری لست مایل

پیاده سازی هوش مصنوعی در عملیات لجستیکی می‌تواند در عین صرفه جویی در هزینه، عملکردهای روزانه یک کسب و کار را متحول کند.

برنامه ریزی دلیوری لست مایل هم برای مشتریان و هم برای شرکت‌ها مهم است، زیرا می‌تواند باعث ایجاد یا شکست یک شرکت شود.

یک مطالعه نشان داد که 69٪ از مشتریان اگر بسته آنها ظرف دو روز از تاریخ تحویل مقرر، تحویل داده نشود، دوباره از شرکت سفارش نمی‌دهند.

علاوه بر این، هزینه‌های دلیوری لست مایل بالغ بر 53٪ از کل هزینه حمل و نقل است. بنابراین، اطمینان از این مرحله باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت می‌شود.

فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با الگوریتم‌های ناظر ترافیک، آب و هوا، مبدا و مقصد، کارآمدترین مسیر را برای به حداقل رساندن زمان سفر و اتلاف سوخت در اختیار قرار می‌دهد.

تلاش برای آینده‌ای پایدار

پایداری و بهینه سازی در کنار هم و  با کمک فناوری ML می‌توانند به موفقیت بیشتری در لجستیک برسند.

وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به دلیل کاهش هزینه‌های جاری بسیار ترند شدند.

یکی دیگر از روش‌های کم‌هزینه‌تر برای اجرای روش‌های سبز در شرکت‌های لجستیکی، پیاده‌سازی ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

62 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از چت ربات هوش مصنوعی استفاده کنند.

همراه با دیجیتالی کردن سیستم‌های اداری، ردپای کربن تا حد زیادی کاهش می‌دهد، زیرا دفاتر سالانه از 12.1 تریلیون کاغذ استفاده می‌کنند.