در انباری در حومه لندن، هزاران ربات در رقصی مسحورکننده روی شبکهای به اندازه 6 زمین فوتبال در حال بسته بندی و توزیع برنامه ریزی شده مواد غذایی برای لندنیها هستند.
به گزارش کالاسودا و به نقل از رویترز، این ربات در ابعاد ماشین لباسشویی توسعه داده شده توسط سوپرمارکت آنلاین انگلیسی، Ocado بوده که اکنون توجه خرده فروشان سایر کشورها را به خود جلب کرده است.
با توجه به کمبود کارگر در عصر کرونا و تقاضا برای افزایش دستمزد، روش نوین لجستیک و توزیع رباتیک گامی نوین در این زمینه محسوب میشود.
کمپانی انگلیسی Ocado Solutions پیشتر قراردادهایی با 8 کشور جهان از جمله آمریکا، ژاپن و فرانسه منعقد کرده است.
لوک جنسون مدیر اجرایی کمپانی به رویترز گفت آنها قصد دارند تمام فرایند از مزرعه و کارخانه تا یخچال خریدار را خودکار کنند و هم زمان بهره وری را با توسعه مراکز تامین مشتری CFC افزایش دهند.
بر اساس برنامهریزیهای تعریف شده برای خودکار کردن مشاغل دستی در انبار، موفقیت Ocado میتواند پیامدهای عمیقی برای نیروی کار در بخش خرده فروشی در جهان داشته باشد.
این کمپانی را دو دهه پیش 3 بانکدار گلدمن ساکس تاسیس کرده و مدتها درباره سود پایدار آن دچار تردید بودند.
پس از اولین شراکت بزرگ Ocado در سال 2017 با شرکتهای بین المللی بیش از 700 درصد سهام کمپانی افزایش یافته و اینک ارزش برند 19 میلیارد دلار است.